رویداد سرفیس 2019 مایکروسافت

رویداد سرفیس 2019 مایکروسافت

مایکروسافت هر ساله در اواخر سپتامپر یکی از مهم ترین رویدادهای سالیانه خود را برگزار می کند اما امسال این رویداد پربارتر از رویدادهای چندسال گذشته برگزار شد. در رویداد سرفیس ردموندی‌ها از جدیدترین دستاوردهای خود در زمینه فناوری، سخت افزار و نرم افزار  رونمایی کردند. در این رویداد  مایکروسافت دو سرفیس لپ تاپ جدید، دو سرفیس پرو و گوشی های سرفیس نئو و دوئو را معرفی کرد و اکسسوری جدید ساخته شده توسط ردموندی ها یعنی سرفیس ایرباد نیز در این گردهمایی رونمایی شد.
سرفیس لپ تاپ 3 مایکروسافت
در رونمایی از جدیدترین سرفیس لپتاپ، شاهد طراحی محصول جدید با دو ابعاد بودیم. سرفیس لپ تاپ های نسل قبل تک اندازه بوده اند اما این بار مایکروسافتی ها تصمیم گرفته اند نسل جدید این خانواده را با دو اندازه مختلف بسازند. حال نسل جدید این لپ تاپ‌ها با نمایشگرهای 13.5 و 15 اینچی عرضه می شوند که در هر دومدل از درگاه USB-C استفاده شده است. پردازنده لپ تاپ بزرگتر  AMD رایزن 7  است و مدل کوچکتر از پردازنده اینتل corei7 برخوردار است. مدل بزرگتر دارای رم 32 گیگابایتی و حافظه 1 ترابایتیSSD  می باشد اما مدل کوچکتر از رم 16 گیگابایتی در کنار حافظه 1 ترابایتی SSD برخوردار است. شارژ سریع باتری در مدت یک ساعت قابلیت محبوب دیگری ست که برای لپ تاپ های جدید در نظر گرفته شده است.  طراحی های ظاهری اعضا جدید سرفیس لپ تاپ ها آن ها را تحسین برانگیزتر کرده است. بدنه ی تمام فلزی از جنس آلومینیوم و حذف پوشش آلکانترا از اطراف کیبورد، حذف خروجی های صدا از اطراف نمایشگر، حذف صدا از صفحه کلید در حین استفاده از آن با رساندن عمق کلیدهای فشرده شده به 1.3 میلی‌متر و حتی در نظر گرفتن رنگی های متفاوت برای این محصول همگی بر جذابیت‌های آن‌ها افزوده است.
در رویداد سرفیس، مایکروسافت سرفیس پرو 7 و سرفیس پرو ایکس را که اعضای جدید خانواده لپ تاپ‌های هیبریدی هستند را معرفی کرد. از آنجایی که مایکروسافت تصمیم به ارائه تمامی محصولات خود با پورت USB-C گرفته است، هر دو مدل سرفیس پرو به درگاه USB-C مجهز شده اند. سرفیس پرو 7 از نسل دهم پردازنده‌های اینتل در مدل های core i3, core i5, core i7 بهره می گیرد و رم آن می تواند 4 ، 8 و 16 گیگابایتی باشد، حافظه داخلی آن نیز می تواند ظرفیت های 128، 256 ، 512 گیگابایتی و 1 ترابایتی داشته باشد. صفحه نمایش این محصول در ابعاد 12.3 اینچ طراحی شده است.
سرفیس پرو ایکس نیز علاوه بر شباهت های ظاهری که در طراحی به سرفیس پرو 7 دارد شباهت هایی  نیز به لحاظ ویژگی های سخت افزاری مانند پورت USB-C و شارژ سریع  با مدل 7 دارد. در مدل پرو ایکس از پردازنده اسنپدراگون 8cx استفاده شده است. صفحه نمایش این محصول ابعاد 13 اینچی دارد و انتخاب‌های 8 و 16 گیگابایت برای رم و 128 و 512 گیگابایتی برای حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار داده شده است.
سرفیس نئو مایکروسافتردموندی ها در این رویداد از تبلت سرفیس نئو و گوشی سرفیس دوئو (Surface Duo) نیز رونمایی کردند. طراحی در نظر گرفته شده برای این دو محصول می تواند به کاربران این امکان بدهد که از تبلت جدید به عنوان لپ تاپ و از گوشی جدید به عنوان تبلت نیز استفاده کنند. طراحی این دو محصول بسیار شبیه به یکدیگر صورت گرفته است. نمایشگرهای دوگانه به کمک لولایی در وسط به یکدیگرمتصل شده اند و قابلیت چرخش 360 درجه را به نمایشگرها  می‌دهند. هر کدام از نمایشگرها می توانند برنامه ای جداگانه را اجرا کنند. تبلت جدید نمایشگرهایی در ابعاد 9 اینچ و گوشی جدید با نمایشگرهای 5.6 اینچی طراحی شده اند. سیستم عامل سرفیس نئو ورژن جدیدی از ویندوز 10 با نام ویندوز 10X  می باشد. مایکروسافت برای این محصول یک صفحه کلید و یک قلم نیز طراحی کرده است که به صورت مغناطیسی به پشت آن متصل می شوند و از این طریق شارژ می‌شوند. صفحه کلید این محصول قابلیت چرخش و قرارگیری بر روی یکی از نمایشگرها را هم دارا می باشد. اما سیستم عامل گوشی سرفیس دوئو اندروید است که مایکروسافت سعی داشته است ظاهر آن را به ویندوز 10X شبیه کند. پردازنده به کاربرده شده در این گوشی اسپندراگون  855 می باشد. مایکروسافت با رونمایی از گوشی جدید خود پس از پنج سال بار دیگر به دنیای گوشی‌های هوشمند بازگشت. 
ایرباد سرفیس مایکروسافتاما مایکروسافت با طراحی ایرباد سرفیس رقیبی قدرتمندی برای ایرباد اپل دست و پا کرده است. پشتیبانی از ژست های حرکتی، قابلیت یکپارچه سازی آن با برنامه های کاربردی چون اسپاتیفای و مایکروسافت آفیس، توانایی اجرای فرامین صوتی و تبدیل گفتار به نوشتار همگی قابلیت های دوست داشتنی هستند که به جذابیت این محصول می‌افزایند. مایکروسافت برای طراحی این محصول تلاش های زیادی کرده است و ایرباد سرفیس بهبودهای در طراحی ارگونومی، باتری و حذف نویز محیط را دریافت کرده است. این محصول با استاندارد IPX4 نیز در برابر آب مقاوم شده است. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *