نصب و راه‌ اندازی شبکه

نصب و راه‌ اندازی شبکه جزء تخصصی ترین کارها در حوزه‌ی شبکه می باشد که باید توسط متخصصین شبکه صورت گیرد. گروه مهندسی یکتا سرویس با تکیه بر مهندسین خود نصب و راه‌ اندازی شبکه را به حرفه ای ترین شکل ممکن برای شما انجام خواهد داد. 

عیب یابی و پشتیبانی شبکه

اگر فعالیت‌های شرکت شما تحت شبکه صورت می‌گیرد حتما با نیاز نگهداری و پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری خود مواجه شده‌اید.نگهداری، پشتیبانی و عیب‌یابی شبکه‌های کامپیوتری بخشی از فعالیت‌های گروه مهندسی یکتا سرویس در زمینه شبکه می باشد.  

سایر خدمات شبکه

کلیه ی خدمات شبکه‌های کامپیوتری ازخدمات مشاوره  تا نصب و راه‌ اندازی شبکه، عیب‌یابی و پشتیبانی دوره‌ای شبکه، تامین امنیت شبکه های کامپیوتری و … توسط گروه مهندسی یکتا سرویس صورت می گیرد. تنها کافی است نیاز خود را با کارشناسان ما مطرح کنید.

نصب و راه‌ اندازی شبکه

سازمان‌ها  و شرکت‌ها شبکه های کامپیوتری را با هدف به اشتراک گذاری منابع (داده ها ودیوایس ها) ایجاد می کنند. نصب و راه‌ اندازی شبکه باید به صورت اصولی و با رعایت استانداردها انجام شود. راه اندازی شبکه ای که انتظار کاربران را برآورده کند، قابلیت ارتقاء آن در نظر گرفته شده و امنیت آن تامین شده باشد و سرعت آن رضایت بخش باشد را از گروه مهندسی یکتا سرویس بخواهید.  

نصب و راه‌ اندازی شبکه

1

خدمات پسیو شبکه

یکی از مهم‌ترین مراحل نصب و راه‌ اندازی شبکه، ارائه خدمات مرتبط با زیرساخت شبکه است که اصطلاحاً به آن خدمات پسیو شبکه نیز گفته می‌شود. کلمه پسیو (Passive) به معنی «غیرفعال» است. بنابراین منظور از خدمات پسیو شبکه و تجهیزات پسیو شبکه، خدمات و تجهیزاتی  هستند که هیچ‌گونه عملی روی دیتا یا سیگنال در حال گذر از شبکه انجام نمی‌دهند.

در واقع خدمات پسیو شبکه، خدماتی همچون نصب و راه‌ اندازی زیر ساخت شبکه و تجهیزات شبکه را شامل می‌شود و مرحله پیکربندی را دربر نمی‌گیرد. یک شبکه پسیو زمانی به صورت استاندارد طراحی و پیاده‌سازی می‌شود که داکت کشی، کابل کشی و آرایش رک‌ها درست، منظم و استاندار انجام شود. رعایت استانداردها در کنار استفاده از کابل‌های با کیفیت باعث پرسرعت شدن شبکه، داشتن شبکه کابلی مطمئن و دراختیار داشتن بالاترین پهنای باند خواهد شد.

نصب و راه‌ اندازی شبکه

2

خدمات اکتیو شبکه

بخش دیگری از نصب و راه‌ اندازی شبکه مربوط به خدمات اکتیو وفعال شبکه می باشد. خدمات اکتیو پس از انجام کلیه خدمات پسیو برای بهره برداری از شبکه راه اندازی شده نیاز است که به موجب آن نصب سیستم عامل ها، نرم افزارها و تنظیم و کانفیگ دستگاه های ارتباطی انجام می شود. راه اندازی و بهره برداری لازم از یک شبکه مستلزم تنظیمات خاص تجهیزات و دیوایس ها می باشد. هر سازمان یا شرکتی بر اساس انتظاراتی که از شبکه خود دارد تجهیزات اکتیو شبکه و تنظیمات خاص خود را می طلبد .
تهیه و انتخاب کلیه تجهیزات اکتیو شبکه همچون کارت شبکه، اکسس پوینت، سوئیچ شبکه، روترشبکه، مودم و … امری تخصصی می باشد که تا حد بسیار زیادی عملکرد صحیح شبکه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. واگذاری این بخش از راه اندازی شبکه شرکت خود به متخصصین یکتا سرویس می تواند انتظارات شما را به بهترین شکل ممکن برآورده سازد.

چه نوع شبکه‌ای نیاز دارید؟

شبکه های کامپیوتری عموما از اتصال چندین کامپیوتر شکل می گیرند.
شبکه های کامپیوتری بسته به اهدافی که ایجاد می شوند دارای ابعاد مختلفی می‌باشند.
نصب و راه‌ اندازی شبکه کامپیوتری
نصب و راه اندازی شبکه tan و pan

شبکه های TAN و PAN

شبکه های TAN و PAN شبکه‌های کوچکی هستند که می‌توانند ارتباط میان چندین دستگاه را شکل دهند. نمونه‌ی این شبکه‌ها در خانه‌ها رواج دارد و افراد خانواده را قادر می‌سازد منابعی چون چاپگر، مودم، فایل‌ها و … را از این طریق با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
نصب و راه اندازی شبکه lan

شبکه‌ LAN

شبکه های LAN یا شبکه های محلی، شبکه‌هایی هستند که بزرگی آن ها در حد یک ساختمان می‌باشد، اگر به دنبال نصب و راه‌ اندازی شبکه برای اداره، سازمان، مدرسه، موسسه، دانشگاه خود هستید شبکه های محلی پاسخگو نیاز شما خواهند بود. 
نصب و راه اندازی شبکه man

شبکه‌ MAN

شبکه های MAN یا شهری وسعتی به اندازه یک شهر دارند به کمک این شبکه‌ها می‌توانید تمامی شعب و دفاتر سازمان یا شرکت خود را در سطح یک شهر به هم متصل کنید و شبکه محلی خود را گسترش دهید.
نصب و راه اندازی شبکه wan

شبکه WAN

اما اگر قصد دارید شبکه‌ای در حد چند استان یا کل کشور شکل دهید و گروهی از شبکه های LAN پراکنده در مناطق مختلف را با هم ارتباط دهید باید به سراغ نصب و راه اندازی شبکه  WAN بروید.

خدمات نصب و راه اندازی شبکه یکتا سرویس

  • طراحی نقشه، نقشه شبکه
  • نصب تجهیزات شبکه، سوئیچ، روتر، سرور، فایروال
  • کابل کشی شبکه
  • داکت کشی شبکه، ترانکینگ شبکه
  • نصب و راه اندازی انواع سرورها
  • نصب و راه اندازی میکروتیک و سیسکو
  • اجرای شبکه ساختار یافته
  • راه اندازی تجهیزات اتاق سرور و دیتاسنتر
  • راه اندازی شبکه های محلی
  • نصب پریز و کیستون شبکه
  • فروش کابل شبکه
  • فروش تجهیزات شبکه
  • نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته
  • کابل کشی دوربین مدار بسته
  • نصب و آرایش رک ایستاده دیواری
  • کابل کشی برق و برق اضطراری
  • خدمات UPS و نصب باتری
  • نصب تابلو برق
  • کابل کشی تلفن

مراحل نصب و راه‌ اندازی شبکه

1
مشاوره و نیازسنجی نصب و راه‌ اندازی شبکه
اگر تصمیم به راه اندازی شبکه برای مجموعه خود را دارید، نیاز خود را با کارشناسان یکتا سرویس در میان بگذارید. کارشناسان ما با توجه به تقاضای شما پیشنهادات اولیه را ارائه خواهند داد و در صورت تمایل شما در گام بعد، کارشناسان ما از مجموعه شما بازدید خواهند کرد و با بررسی تمامی جوانب ونیازسنجی های لازم پیشنهادات نهایی را ارائه خواهند کرد. 
2
تهیه و خرید تجهیزات شبکه
در صورت پذیرش طرح شبکه‌ ارائه شده از جانب یکتا سرویس توسط شما، تهیه و خرید تجهیزات با کیفیت شبکه توسط کارشناسان ما صورت خواهد گرفت و راه اندازی شبکه ای با استفاده از تجهیزات مرغوب و رعایت استانداردها از جانب ما تضمین شده خواهد بود. 
3
پیاده سازی و اجرای شبکه
متخصصین یکتا سرویس با پشتوانه‌ی علمی و تجربه ای چندین ساله در زمینه نصب و راه‌ اندازی شبکه، تمامی اقدامات لازم جهت راه اندازی شبکه اعم از خدمات پسیو و اکتیو را به صورت کاملا حرفه ای انجام خواهند داد تا در نهایت امر، شبکه ای متناسب با نیاز شما و منعطف با قابلیت توسعه برای آینده را راه اندازی کنند. 
4
ارائه گزارش و آموزش کاربران شبکه
پس از نصب و راه‌ اندازی شبکه، مستندات پروژه اعم از نقشه ها، گزارشات اجرایی و دستورالعمل ها در اختیار شما قرار خواهد گرفت تا در توسعه های آتی و بازطراحی های مجدد شبکه، مورد استفاده قرار گیرند. آموزش کاربران شبکه و نحوه استفاده درست و بهینه از شبکه نیز در پایان کار صورت خواهد گرفت.
5
پشتیبانی و خدمات پس از نصب شبکه
پشتیبانی و نگهداری از شبکه نیازی است که در صورت استفاده از شبکه حتما با آن مواجه شده اید. پس ازصرف هزینه جهت راه اندازی شبکه، در نظر گرفتن هزینه‌ای جهت نگهداری و بازدید دوره‌ای توجیه پذیراست. شرکت یکتا سرویس آماده عقد قرارداد پشتیبانی جهت نگهداری و عیب یابی شبکه شما می باشد تا در صورت بروز مشکلات احتمالی اقدام به رفع و حل آن نماید.
نصب و راه‌ اندازی شبکه های کامپیوتری