دستگاه NVR یا Network Video Recorder چیست؟

power Over Ethernet

 دستگاه NVR همان وظیفه دی وی آر را انجام میدهد با این تفاوت که این دستگاه تحت شبکه است ومی توان در صورت (POE (power Over Ethernet بودن این دستگاه به عنوان منبع تغذیه دوربین های مداربسته نیز استفاده کرد.

کار اصلی POE ارسال برق بر روی کابل‌های شبکه  است و دوربین های تحت شبکه یا IP میتوانند با سوئیچ POE روشن یا خاموش شوند. همچنین کار دیگر  POE خاموش یا روشن کردن دستگاه آنتن وایرلس و یا IP Phone است. برای کابل شبکه ارسال برق با POE مهم است و همچنین برای احتمال قطع شدن برق، از دستگاه UPS استفاده میکنند که POE می تواند به آن متصل شده و برق مورد نیاز کابل های شبکه را تامین نماید. UPS همان Uninterruptible Power Supply یا منبع تغذیه اضطراری است که هنگام قطع شدن برق این منبع فعال می شود.

شکل زیر نمونه ای از پلن POE را نمایش میدهد که به برق متصل و انتقال برق به کابل شبکه دوربین ها را نمایش می دهد.

انواع POE

  • POE Injector که این روش قدیمی برق را به کابل شبکه هدایت می کند. مشکل اصلی آن بالا بودن هزینه و استفاده از چند POE برای چند Injector است و مزایایی که دارد صرفاً نصب و استفاده آسان از آن می باشد.
  • POE Mid-Span که همانند POE Injector است با این تفاوت که این نوع POE می تواند چندین دستگاه را به خود متصل کند و رابطه بین POE و دستگاه تنها با یک دستگاه انجام می شود. نصب آن به مراتب راحت تر است و هزینه آن همچنین کمتر از Injector است.
  • POE switches که این دستگاه به خاطر ترکیب بودن شبکه و انرژی برق که مستقیماً وارد کابل شبکه می شود بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. اما بدی آن این است که در انتخاب منبع تغذیه بر اساس اندازه محدود است و شبکه های غیر از POE به آن اضافی نمی شود. اما هزینه آن بسیار ارزان و قابلیت کنترل همزمان شبکه و انرژی را دارد.
دوربین های تحت شبکه IP باید حتما با آی پی Static یا ثابت فعال شود در غیر این صورت با آی پی غیر ثابت به خاطر عوض شدن آی پی در هر زمان قطع و وصل شدن ، تصاویر بر روی سیستم عمل نمیکنند.
آی پی ها 2 دسته هستند ، IP Static که ثابت هستند و IP Dynamic که متغیر هستند.
دوربین های تحت شبکه نیز معمولا بر روی کابل های Cat5 , Cat5E  و Cat6 و اخیرا بر روی کابل های Cat7 که هر کدام از این کابل ها سیگنال ها و سرعت های متفاوتی را دارد انجام می گیرند.

یکی از وظیفه های اصلی دستگاه NVR ضبط تصاویر دوربین های مداربسته و ایجاد امکان مشاهده تصاویر به صورت یکپارچه می باشد.

تغذیه دوربین ها در صورت دارا بودن  POE و ایجاد امکانات مرتبط با پردازش تصویر از وظیفه های دیگر دستگاه  NVR است.

تجهیزات مورد نیاز برای نصب و راه اندازی دوربین مداربسته با NVR به صورت زیر می باشد:

دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP، سوئیچ شبکه، دستگاه NVR یا سرور، هارد دیسک، کابل شبکه، منبع تغذیه و تجهیزات نصب


منبع: سایت یکتا فن آوران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *