نصب دوربین مدار بسته در رستوران

دوربین مدار بسته برای رستوران

اهمیت سیستم‌های نظارت تصویری و ارتقا امنیت امروزه در هر صنف و اداره و یا کسب و کاری الزامی است. میزان جدیت به کاربری این سیستم‌ها به حدی رسیده است که قوانین بالادستی و  بندهای استاندارد تمامی کسب و کارها را ملزم به استفاده و به کاربری دوربین های مدار بسته نموده است.اما مسئله اساسی اهمیت و مهندسی این سیستم ها است، برخی به گمان خود با نصب یک کابل به دوربین و دستگاه مدیریت تصاویر می‌توانند تصاویر را تهیه نموده و ذخیره کنند. اما مسئله فراتر از این حرف‌هاست و نیاز به شناسایی الزامات یک محیط و نیازها از یک سو و از سوی دیگر باید پارامترهای دوربین و مؤلفه های اساسی توسط کارشناسان شناسایی شده و یک تناظری بین نیازها و مولفه ها ایجاد نماید تا یک راهکار تمام و عیار برای شما فراهم شود. نصب دوربین مدار بسته در رستوران نیز از این حیث مستثنی نیست. برای نصب دوربین مدار بسته در رستوران باید نیازهای صاحب کسب و کار در بدو امر آنالیز گردد، بر اساس تجربه کارشناسان دوربین های مدار بسته در رستوران می‌تواند برای اهداف مختلفی نظیر مدیریت رستوران، مانیتورینگ محیط پیرامونی رستوران برای جلوگیری از سرقت، بازدارندگی اعمال مجرمانه کارمندان، جلوگیری از سرقت توسط کارمندان خودی و بررسی داد و ستد پول توسط مشتریان به کار رود.

نصب دوربین مدار بسته در رستوران می‌تواند عملکرد و بهره‌وری کارمندان را بهبود بخشد. شما با نصب دوربین مدار بسته در رستوران و در بخش های مختلف از جمله داخل آشپزخانه،  محدوده سرو غذا، محدوده نشستن مهمانان و مرز محیطی رستوران می‌توانید نظارت جامع و کاملی را برای خود به ارمغان آورید. مدیریت و نظارت بر عملکرد پرسنل یک عامل بازدارنده از تنبلی و کم‌کاری است. شما با نصب دوربین مدار بسته در آشپزخانه می‌توانید اینرسی و کاهلی کارمندان را کاهش دهید.  کارمندان هنگامی که متوجه می‌شوند شما با نصب دوربین مدار بسته در رستوران اقدام به مانیتورینگ آن‌ها می‌نمایید دیگر در گوشه‌ای لم نمی‌دهند و مجبور به کار سخت و دائمی هستند. علاوه بر این نکته شما با مانیتور کارمندان می‌توانید برای هدیه و یا پاداش سالیانه خط‌کشی مناسبی داشته باشید و با توجه به بهره‌وری  هر کس و به تناظر تلاش وی هدیه‌ای را برای وی فراهم سازید.

در هنگام انتخاب دوربین در محیط آشپزخانه لازم است پارامترهای صنعتی و استانداردهای مقاوم‌سازی را در نظر بگیرید و به طور مثال دوربینی را انتخاب کنید که در برابر بخار آب مقاوم است و یا دوربینی را باید مدنظر قرار دهید که می‌تواند در برابر بخار روغن مقاوم‌تر بوده و در برابر آن ایستادگی ‌کند (با توجه به این نکات انتخاب دوربینی حداقل با IP 66  الزامی است). از طرفی پیشنهاد ما برای دوربین های مداربسته‌‌ی قسمت آشپزخانه دوربین های مداربسته هوشمند است، تا بتوانید آن‌ها را با سنسورهای اعلان خطر همچون سنسورهای اطفا حریق ترکیب کنید تا در صورت بروز حوادثی احتمالی از جمله آتش‌سوزی در این بخش‌ها سریعا هشدارهای لازم را دریافت کنید و یا به صورت خودکار سنسورهای دیگر را جهت جلوگیری از گسترش حادثه فعال کنید. همچنین در این مکان‌ها نیاز است دوربینی نصب شود که جهت لنز به‌سادگی تغییر نمی‌یابد، در برخی موارد دیده شده است که آشپزان با دسته چوب‌های بزرگ جهت دوربین را تغییر می‌دهند و با این کار  موجب اختلال در عملکرد دوربین مدار بسته می‌شوند.

محدوده دومی که نیاز است برای نصب دوربین مداربسته در رستوران در نظر گرفته شود، بخش سلف و بخش مهمانان است. نصب دوربین مدار بسته در این مکان نیاز به پوشش کلیه نیازهای فنی دارد و از سویی دیگر شما باید زیبایی بصری را نیز در نظر بگیرید. احتمالاً در برخی رستوران‌ها دوربین‌های بزرگ و زمختی را مشاهده کرده‌اید که ظاهر یک محیط داخلی رستوران را زشت کرده‌اند و شما با دیدن آن کمی به ذوقتان می‌خورد.  هنگامی‌که دوربین را در این مکان نصب می‌نمایید نیاز است که اهداف اصلی خود را شناسایی کنید، طبق آمار مهم‌ترین نیازهای اساسی در نصب دوربین در این مکان‌ها مدیریت مشتریان، بررسی کیفیت خدمات‌رسانی به مشتریان، بررسی تمیزی سالن، مشاهده و بازبینی برخی از نارضایتی‌ها و یا چالش‌های احتمالی مابین پرسنل و مشتریان است. نصب دوربین در این مکان هدف اصلی دیگری نیز دارد و شما با نصب دوربین در این مکان‌ها می‌توانید برای سرقت عامل بازدارنده را ایجاد نمایید. یادتان باشد سارقان از دوربین می‌ترسند و دوست ندارند رد پایی از خود به یادگار بگذارند!

بخش سوم که برای نصب دوربین مدار بسته در رستوران باید در نظر بگیرید بخش انبار است. در بسیاری از مواقع سرقت از انبارها بسیار زیاد صورت می‌پذیرد. با نصب دوربین شما مدیریت مناسب و جامعی را روی کالاها و موجودیت و اموال خود خواهید داشت. دوربین‌هایی که در این مکان‌ها قرار می‌گیرند باید دارای  wdr بالا بوده و یا در روز و شب به خوبی کار کنند. مهندسین خبره دقیقاً با چالش‌ها و نیازهای این محیط‌ها آشنا هستند اگر شما دوربینی با محدوده دید کم و یا قابلیت نوری پایین و یا کیفیت پایین انتخاب کنید تصاویر به دردتان نخواهد خورد و در صورت وقوع جرم هیچ‌کدام از این مستندات برای دادگاه‌ها محکمه‌پسند نیست. شناسایی فاصله و نیاز رزولوشن می‌تواند به شما در فراهم کردن تصاویر خوب کمک بسیار کند. و یادتان باشد که هدف از نصب دوربین مدار بسته یا احراز هویت است یا تشخیص و یا کنترل کلی. در آشپزخانه هدف اولیه تشخیص است و رزولوشن در حد معقول موردنیاز است که مهندسین آن را بر اساس موقعیت باید ارزیابی نمایند. در انبار رزولوشن بالایی موردنیاز است و شما باید احراز هویت را در این مکان‌ها انجام دهید.

بخش چهارم برای نصب دوربین مدار بسته در رستوران، صندوق است که شما باید دقیقاً به محدوده تبادل پول زوم نمایید. بسیاری از چالش‌های بین صندوق‌داران و مشتریان درباره مقدار و میزان پول مبادله شده است که شما با نصب دوربین با رزولوشن بالا و تمرکز بر محدوده دادوستد پول می‌توانید ارزش‌افزوده‌ای را برای سیستم امنیتی خود فراهم کنید.

نکته اساسی که شما باید مدنظر قرار دهید این است که dvr یا  nvrکه دستگاهی برای مدیریت دوربین‌ها است را در کجا نصب کنید. اهمیت موقعیت این دستگاه نیاز به راهبُرد خاصی دارد. اگر این دستگاه در مکان غیر امن نصب شود سارقان پس از سرقت می‌توانند دستگاه dvr یا  nvrبا خود ببرند و فیلم یادگاری را برای خود داشته باشند. مسئله دوم اهمیت امنیت کابل‌کشی است، شما نباید کابل‌ها را آویزان و یا بدون وجود داکت و یا لوله رها کنید. قطع کابل سبب قطع  تصویر شده و درنهایت سیستم شما ناکارآمد خواهد بود. مسئله دیگر اهمیت امنیت دوربین‌ها است دوربین‌ها نباید در ارتفاع کم و یا موقعیت نامناسب نصب شود چرا که اگر خود دوربین به سرقت رود علاوه بر اختلال در سیستم شما، دارایی و اموال  شما نیز به سرقت رفته است!

گروه مهندسی یکتا سرویس آماده ارائه هرگونه مشاوره نصب دوربین مداربسته جهت نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته در سالن‌های غذاخوری، رستوران‌ها می‌باشد. جهت انتخاب مناسب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین دوربین برای رستوران خود با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *