نصب دوربین مدار بسته در منازل

دوربین مدار بسته خانه

در دنیای پرهیاهوی فناوری اطلاعات گسترش فناوری و پیشرفت آن رشد خیره‌کننده داشته است و از دیگر سو کاربران آن نیز از تمامی اقشار جامعه می‌باشند. در دنیای کنونی کمتر کسی است که با یکی از ادوات دیجیتال نظیر موبایل، تبلت، تلویزیون هوشمند و یا لپ‌تاپ سروکار نداشته باشد. اطلاعات بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذاریم و با شبکه‌های ارتباطی با یکدیگر در تعامل هستیم. حتی این به اشتراک گذاری اطلاعات نیز میتواند گاهی دردسرساز شود.

فرض کنید در یک سفر هستید و دوران با آرامشی را سپری می‌کنید و تصاویر سفر خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید. اگر یک سارق به نحوی از پروفایل شما استفاده نماید و از موضوع عدم حضور شما مطلع شود، می‌تواند به منزل شما آمده و سرقت رخ دهد یا فرض کنید که در هنگامی که خانه نیستید همسایه از شنیده شدن سرو صدا در منزل‌تان به شما هشدار می‌دهد اگر شما اقدام به نصب دوربین مدار بسته در منزل کرده باشید و به کمک فناوری‌های مدرن  اقدام به ارسال تصویر کرده باشید، می‌توانید تصاویر دوربین‌ها را بررسی کرده و در صورت لزوم با کمک همسایگان و تماس با پلیس از سرقت جلوگیری کنید و یا حتی اگر عامل دیگری مثل ورود حیوانات به منزل شما عامل این سروصدا هستند را شناسایی کنید و نگرانی‌تان از بین ببرید.

هدف اصلی از نصب دوربین مدار بسته در منزل و مجتمع‌های مسکونی در گام اول حفظ امنیت است. در بیشتر موارد برای این کار محیط پیرامونی مجتمع‌های مسکونی و مناطق مشاع تصویربرداری می‌شوند. تصویربرداری مرز محیطی و استقرار دوربین در آن سبب می‌شود که شما عامل بازدارنده‌ای را برای سارق ایجاد نمایید.

همان‌طور که اشاره شد، دوربین علاوه بر مرز محیطی نیاز است که در محیط‌های مشاع نیز تعبیه گردد. محیط‌های مشاع مناطقی نظیر لابی، پارکینگ، راهروها، حیاط و سالن جلسات است. دوربین در این مناطق می‌تواند موجب امنیت فرزندان شود و در صورت وجود اختلاف بین همسایگان، دوربین می‌تواند گزارش و یا اطلاعات مفیدی را برای شما فراهم نماید. یکی از نیازها و الزامات نصب دوربین مدار بسته در منزل یا مجتمع مسکونی رعایت حریم شخصی است بر اساس قانون در صورت نصب دوربین توسط همسایگان نیاز است که برخی از مناطق که مربوط به همسایگان است پوشیده شود و یا توسط نرم افزارهایی که در دوربین مداربسته وجود دارد ماسک شود. این امکان در بسیاری از دوربین های تحت شبکه یافت می‌شود.

برای انتخاب دوربین های مداربسته ای که قصد نصب آنها در منزل را دارید برخی پارامترها را به خاطر بسپارید. اولین پارامتری که برای این دوربین ها در نظر میگیرید، بحث درجه محافظت و مقاومت آنها در برابر گرد و خاک و آب است. به بیان ساده‌تر دوربین مداربسته ای که انتخاب می شود باید ضدآب بوده و بارش باران یا برف در عملکرد آن تأثیری نداشته باشد. در صنعت نظارت تصویری این پارامتر را با IP می‌سنجند، و این پارامتر از دو رقم تشکیل شده است و میزان محافظت از گرد و خاک و آب را نشان می‌دهد. برای محیط‌های بیرونی بهتر است بدنه دوربین IP67 و IP66 داشته باشد.

بحث دومی که در این مناطق مطرح است محدوده درجه حرارتی کارکرد دوربین است. با توجه به منطقه‌ای که سکونت دارید و محدوده درجه حرارتی آن باید دوربین مناسبی را انتخاب کنید. به‌طور مثال کمینه دمای هوا در زمستان را در چند سال گذشته را پیدا کرده و بیشینه دمای هوا در تابستان را نیز پیدا کنید. با توجه به این دو عدد از فروشنده درخواست کنید که دوربینی را به شما معرفی می نماید در آن محدوده قرار ‌گیرد. به طور مثال اگر مناطق جنوبی ایران نظیر عسلویه را در نظر بگیریم دمای این مناطق گاهی فراتر از 50 درجه می‌شود و با توجه به حرارت تولیدی دوربین دمای داخل دوربین بیش از 60 درجه خواهد شد و نیاز به تجهیزاتی نظیر فن برای دوربین ملموس است. همچنین در شمال غرب ایران دمای هوا گاهی کمتر از 20- درجه می‌شود و باید دوربین مداربسته ای در این مکان‌ها قرار گیرد که در این دما در کارکرد آن خللی وارد نشود.

یک پارامتر فرعی دیگر در خصوص دوربین های که قصد نصب آن‌ها را در منزل دارید وجود دارد و آن ضد ضربه بودن آن است که متخصصین دوربین مداربسته به آن وندال می گویند. برای نصب دوربین مدار بسته در منزل نیاز است که دوربین‌ها ضد ضربه باشند تا در صورت پرتاب کردن سنگ و یا ضربه زدن با ابزار‌آلات به دوربین و اقدامات شرورانه‌ای از این دست دوربین دچار آسیب نشود. استانداردی که برای ضدضربه شدن دوربین استفاده می شود استاندارد IK است. این استاندارد میزان تحمل شدت نیروی وارده را نشان می‌دهد برای دوربین های ضدضربه معمولا  IK10  و  +IK10 متداول است.

دوربین های مدار بسته به‌صورت بیسیم و با سیم عرضه می‌گردد، اگر از فناوری بی‌سیم برای نصب دوربین مدار بسته در منزل بخواهید استفاده نمایید مشکلاتی نظیر سیم‌کشی ندارید و هزینه‌ای برای کابل‌کشی و ایجاد بستر ارتباطی و دریافت خدمات دوربین مدار بسته پرداخت نخواهید کرد. اما مشکل اساسی از کار انداختن سیستم رادیویی (بی سیم) توسط مسدود سازهای رادیویی است و این عامل سبب می‌شود که یک سارق با دیدن دوربین مداربسته بیسیم بتواند یک دستگاه مسدود ساز را با خود همراه بیاورد و در صورت راه‌اندازی آن در منطقه امکان رد و بدل شدن تصاویر بین دوربین و دستگاه مدیریت تصاویر وجود نخواهد داشت.

برای انتخاب نوع سیستم می‌توانید بین دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین تحت شبکه یک گزینه را انتخاب نمایید. دوربین های تحت شبکه مزایای بی‌شماری دارند ولی نیاز به دانش شبکه برای استفاده از آن وجود دارد. سیستم‌های آنالوگ اچ‌دی می‌توانند تصاویر با کیفیت را روی مانیتور برای شما فراهم کنند.

اقدام مکمل پس از نصب دوربین مدار بسته در منزل، انتقال تصویر است. شما می‌توانید به کمک فردی متخصص در زمینه انتقال تصویر دوربین مدار بسته این کار را انجام داده و به کمک شبکه اینترنت در هر نقطه از ایران یا جهان که هستید، تصاویر را مشاهده نمایید. به شما توصیه می‌کنیم انتقال تصویر دوربین مدار بسته با یک کارشناس مجرب پیاده‌سازی کنید تا از نشت داده در اینترنت جلوگیری شود. در برخی موارد رعایت نکردن اصول امنیت سایبری می‌تواند سبب نشت داده شده و سارقان از نقاط کور مطلع شده و بتوانند به منزل شما نفوذ پیدا کنند.

بیشتر مواقع داخل منزل جزو حریم شخصی محسوب می‌شود و استفاده از دوربین مداربسته در آن ها مرسوم نیست اما برخی از افراد برای مانیتور فرزندان دلبندشان از سیستم‌های مدار بسته بهره می‌گیرند تا بتوانند هنگامی‌که در منزل نیستند، فعالیت‌های کودک خود را مانیتور کنند. همچنین برای کنترل سالمندان می‌توانید از این قابلیت در زمان کار استفاده کنید و یا حتی اگر منزل آنان از منزل شما دور است کاربرد این روش برای شما سودمند خواهد بود.

انواع مدل دوربین های مداربسته از جمله بولت، دام یا حتی دوربین های چرخشی می‌توانند برای نصب در منزل مورد استفاده قرار گیرند. بسته به نیاز شما و مکان های که لازم است نصب دوربین مدار بسته در آن ها صورت گیرد هر کدام از مدل های دوربین ها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

در صورت نصب دوربین مدار بسته در منزل باید امنیت دستگاه DVR یا NVR را نیز در نظر بگیرید. امنیت این سیستم بسیار پر اهمیت است. اگر این دستگاه در دسترس همگان باشد، علاوه بر سرقت اموال شما، دزد می‌تواند DVR یا NVR را نیز با خود ببرد و شما حتی اطلاعات سرقت را نیز از دست بدهید.

جهت مشاوره نصب دوربین مداربسته، انتخاب، خرید و دریافت با کیفیت ترین خدمات دوربین مدار بسته با کارشناسان ما در یکتا سرویس تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *